Køb billet
Køb årskort
Vi undersøger betydningen af ødelæggelse af monumenter og symboler for mennesker og samfund i udstillingen 'Ikonoklasme – Kunsten som kampplads'.
På denne omvisning går vi helt tæt på penselstrøg, farvevalg og fortællinger i fransk malerkunst 1870-1925.
Omvisningen belyser antikkens opfattelse af køn og seksualitet.
Et 2-timers besøg i Glyptotekets lerværksted med fokus på detaljer og kreativitet.
Et forløb til Håndværk og Design og Billedkunst med fokus på materialekendskab og proces.
På forløbet bruger vi Glyptotekets arkitektur, fragmenter og genstande fra antikken til at undersøge antikkens bygninger og deres efterliv.
Forløbet er et introducerende forløb målrettet oldtidskundskabshold, hvor eleverne øver sig i at se og beskrive antik skulptur.
Forløbet henvender sig til billedkunstklasser i gymnasiet og fungerer som supplement til arbejdet med museologi og kuratering på b- og a-niveau.
Forløbet henvender sig til SOSU-uddannelser. Vi bruger skulpturgrupper til at tale om omsorgsarbejdet som kommende SOSU.
På denne omvisning får eleverne præsenteret centrale myter fra antikken
Et forløb med ro og plads til fordybelse for indskoling og mellemtrin.
På dette forløb undersøger vi Glyptotekets arkitektur ved hjælp af praktiske og sanselige øvelser.
Et 2-timers besøg i Glyptotekets lerværksted med fokus på detaljer og kreativitet
Vi undersøger skulpturer af den franske billedhugger Auguste Rodin og prøver praktiske tilgange til skulpturanalyse.
På det sanselige og kreative undervisningsforløb fordyber vi os i Monets malerier og eksperimenterer med tegneøvelser i museets Vinterhave.
Vi bruger skulpturgrupper og marmorkroppe som cases til at tale om kærlighed, kønsroller, samtykke og grænser.
Tag med til morgengymnastik på Glyptoteket og stræk ud med Vandmoderen, vrid jer på de blomstrede mosaikker og træn hårdt med Herkules.
Ønsker I at besøge Glyptoteket på egen hånd, skal I altid booke plads i forvejen.
På forløbet undersøger eleverne de gamle ægypteres gudetro og øver sig i at fortolke gennem oplevelse og indlevelse.
Gennem sanseøvelser, tegneopgaver og historiefortælling lærer eleverne om romerske portrætter.
Vi undersøger de gamle ægypteres forestilling om liv, død og efterliv og de overgangsritualer, der skulle sikre ’det gode efterliv’.
Gennem gruppeøvelser og holdøvelser skal eleverne anvende begreber fra oldtidskundskab og stå ansigt til ansigt med ægte antikke skulpturer.