På dette forløb kan historie- og samfundsfagsklasser komme tæt på livet i den ægyptiske oldtidsby Amarna i Glyptoteket særudstilling.
Vi undersøger skulpturer af den franske billedhugger Auguste Rodin og prøver praktiske tilgange til skulpturanalyse.
På forløbet undersøger vi den impressionistiske maleteknik og arbejder med analyse og fortolkning gennem sanselige øvelser.
På dette forløb arbejder vi med billedanalyse og fortolkning, når vi gennem tegning og sansning undersøger den franske impressionisme.
Forløbet er et danskfagligt forløb, hvor vi undersøger danske guldaldermalerier gennem billedanalyse og egne tekstproduktioner.
Tag med til morgengymnastik på Glyptoteket og stræk ud med Vandmoderen, vrid jer på de blomstrede mosaikker og træn hårdt med Herkules.
Tag med på safari på Glyptoteket og syng for guldfiskene, lav puslespil med et 3000 år gammelt fantasidyr og meget mere.
Ønsker I at besøge Glyptoteket på egen hånd, skal I altid booke plads i forvejen.
På forløbet undersøger eleverne de gamle ægypteres gudetro og øver sig i at fortolke gennem oplevelse og indlevelse.
Hvordan så antikkens statusopdateringer ud? Vi ser på, hvordan romerne spredte nyheder og budskaber ud i hele Romerriget - helt uden Facebook.
Gennem tegneøvelser, historiefortælling og lytteoplevelser lærer eleverne om romerske portrætter.
Gennem praktiske øvelser undersøger vi begrebet ’ritual’ i Glyptotekets ægyptiske samling.
Gennem gruppeøvelser og holdøvelser skal eleverne anvende begreber fra oldtidskundskab og stå ansigt til ansigt med ægte antikke skulpturer.